esmaspäev, august 03, 2009

WT840BO

Mul on juba nati aega uued jooksutossud New Balance WT840BO. Peab nentima, et need on viimase 10 või isegi 15 aasta odavaimad tossud, mis mul on õnnestunud muretseda, ja seejuures täiesti kasutatavad. Esimesed jooksukorrad näitasid, et tunni paari pikkune trett pole nendega probleem, kuid pikema plaani puhul peab ettevaatlik olema.

Poode kammides otsisin küll nati midagi muud, aga valisin hetkel saada olevatest jalaga sobivaima.
Antud mudel siis jällegi väga agressiivse tallaga, pisut madalama liistuga ja pehmemapoolse pealisega. Lainelised paelad nagu viimse aja NB tossudel ikka ning ei saa mainimata jätta ka oranzi tooni kujundust, mis mõnusalt silma paitav.
Tallamuster mulle sobib, sest mulle meeldib liikuda pehmemal pinnasel. Küll aga on muud näitajad sellega ehk natuke kooskõlast väljas.
Esiteks võiks konstruktsioon olla maastiku jaoks natuke tugevam. Kannakopsik tugevam nii külg, kui pikisuunas ja tald kanna osas sutsuke paksem/jäigem. Viimase tõttu on kõvemal pinnasel joostes kergelt jalatallamassaazi tunda. Pikema maa peale võib mõnele see ilmselt vägagi häirivaks muutuda. Samuti on asfaldil trampimine natuke jalgu põrutav, kuna tegu ikkagi suht kergete ja vähese pehmendusega jalanõudega.

Erinevalt mõnedest teistest jooksutossudest on nendel tegelikult ka sissejooksmisperiood vajalik. Jalas istumine ja maastikul töötamine muutub esimese 5-10 töötunni möödumisel tuntavalt ning seda paremuse poole. Algsed väikesed kannahõõrumised pole praeguseks enam eriline teema ja ka talla tunnetus on kuidagi muutunud.

Märjaks saades muutub toss küll vähe lahedamaks, aga kerge paeltepingutus ning võib rahulkult edasi joosta. Jalats on ideaalne pehme pinnasega rabas ja mudas liikumiseks, hea on ka niisama maastikul ja rägastikus, kuid ebatasasuste peal peaks ettevaatusele manitsema. Kuna nii tald kui pealis on suht pehme, siis hüppeliigese toestus pole kõige parem. Samuti on künkanõlvade peal (maapind küljele kaldu) liikumine kohati natuke ebameeldiv.
Pluss poole pealt peab mainima kindlasti kaalu. Õigemini selle puudumist. Isegi vett täis toss on jala otsas suht kerge rääkimata kuivast, mis on praktiliselt hoomamatu.

Tald ja haakumine on loomulikult väga head, kuid mingil imelikul põhjusel on minu tossudel kaks musta värvi naga juba eemaldunud. Mitte kulunud, vaid lihtsalt küljest ära, nagu oleks keegi noaga nüsinud. Ilmselt mingi kummisegude omavahelise haakumise teema.

Üldine hinnang aga hea olenemata mõningatest ee... vajakajäämistest, sest olgem ausad viimaste aastate tossuotsingutel olen väga paljudest poodidest läbi käinud ja lugematul hulgal erinevaid mudeleid jalga proovinud. Ostnud aga olen vaid mõned paarid.
Sobivus jalaga on muidugi individuaalne, aga minu jalaliistuga sobivamat maastikujooksu jalanõud pole viimasel ajal leida olnud.

2 kommentaari:

Kaur ütles ...

NB firmapood on muidu Pirital, Hawaii Ekspressist mööda ja värava-august läbi ja paremale. Seal mõõdetakse ja muditakse su jalgu kõvasti põhjalikumalt kui tavalises spordipoes, ja saab ilmselt paremat nõu ka.

Minu senised NB-d on superhästi vastu pidanud (selle kohta, mis ma nendega teen).

minu NB sussid

Viljar ütles ...

Mis sa arvad, et ma oma NB-sid kuskilt mujalt ostan või? Juba aastaid seda poodi külastanud ja tõenäoliselt kui poodi kinni ei panda käin seal ka edaspidi. Lisaks jalanõudele on seal ka muid häid pakkumisi nii riiete kui aksessuaaride hulgas.
Jama aga see, et kui oled endale sobiva asja välja valinud (kuju, tald, värvid, pealis, muu ehituslik värk) ja sooviks oma numbrit, ... siis on hambad. Viimastel kordadel olen lihtsalt küsinud, et mis maastikujooksu tosse teil on number 43-44 ümbruses.