neljapäev, jaanuar 31, 2008

Lõunasöömise asendustegevus

Jääd ei ole. Ja paistab, et vist ei tule kah. Seepärast sai hoopis drytooli tehtud ja kohe nii, et näpud on pärast nagu keedetud makaronid.
Seekord pakkus meile pinget Astangu kalju. Mitte see tavaline kaljuronimise koht, vaid suts enne seda. Seal, kus eelmine käik läheb kalju sisse ja kus pidevalt käigu põhi lainetab. Nimetagem seda kohta siis edaspidi "Pommiauguks" arvan, et see sobib kohaga küll.
Esimene soojenduseks tehtav liin läks vasakult poolt seinast piki pragu üles. Samblane ja vähe mudane, kuid ikkagi suht kerge. Alguseks sobis küll.

Teine liin aga läks otse koopasuu kohalt üles ning sisaldas hulgaliselt erinevaid elemente. Kokkuvõtvalt oli rada vist negatiivne, kuid mõne koha peal sai ikka käsi puhata kah.
Alguses käigu võlvile ronimine, sealt kerge negatiivis traavers vasakule, siis negatiivselt mööda pragu üles, siis jälle kerge negatiivne diagonaal-traavers vasakule ja siis juba mööda 85 kraadist nurgapragu üles lõppu.
Sain küll tehtud, kuid läbi häda.
Kirkadele ei leidnud hästi kohti ja praod sodi ja sammalt täis ja kõik selline. Igaljuhul tundus esimene ronimine raske. Kui järgmine kord uuesti lähen, siis ilmselt läheb ludinamal.
Praeguse seisuga paneks sellele raskusastmeks M5.
Kuna ronisin ülaltjulgestuses, siis vastavalt üldlevinud kommetele rada nimetama ei hakka. Seda teeb alles siis, kui asi on ka altjulgestuses tehtud.

hiiekas ütles ...

Tore lõunapausi ajaviide, lausa kadedaks teeb, kui võimalused ja kohad nii käepärast jäävad.
Vaadates liinikesi jäi silma ühe (ilmselt rohkemgi neid) puudumine, mis väga selge joonega. iseasi kas see sobilik drytooliks, lihtsalt ronimiseks oli aga parajalt pusimist küll. Et siis pakutav liin jookseks pommiaugu kohalt kella 11 suunas kõige sügavamasse sisenurka kinni, vähe trikimaks läheb karniisi ületus ja sealt edasi. Palju lahtisi kivi ja ülaosas sammalt.

Viljar ütles ...

Sellest kommentaarist loen välja, et vastav liin on tehtud? Aga muidu jah tundub olema vägagi tore sisenurk. Proovinud pole, aga silma on loomulikult hakanud. Eks hooaeg jälle käes ja nüüd on silmad jälle astangu kalju pool. Mitte küll pommiaugs, aga seal lähedal. Võibolla jõuab ka seda seal proovima.

hiiekas ütles ...

Jah, ülaltjulgestusega on see liin ronitud.
Väga tervitatav nähtus, et ka eestis tekib rajakirjeldusi ja neid jagada saab. Endal olnud korduvalt sama idee, et ka teistega ronimisradu jagada, kaua see rahvas jaksab seal suurel platsil pähekulunud radu kribida, las proovivad lahedamaid paiku.

Viljar ütles ...

Esialgu küll ainult boulderingi jaoks, kuid annaks ka teistlaadi liinide kirjeldamiseks kasutada.
climbestonia.pbwiki.com
Pole veel testinud, aga ehk proovin mingi hetk sinna Harku traaversi radasid sisse panna.