reede, oktoober 17, 2008

Oranzid monsterid

Niisiis tossud.
Suve hakul, kui need ostsin ja mõned proovid olid tehtud oli tunne väga hea. No metsa all olid küll oksad paar torkeauku pealsesse teinud, kuid see on oma lohakus ja pigem näitas aukude olemus pealisriide tugevust. Pealis nimelt vähemalt kolmekordsest omavahel sõltumatust kihist. See tähendab, et kui pealmine katki läheb, siis sodi ei pääse veel jalani vaid sisemised kihid hoiavad läbu tagasi.

Nüüdseks on aga kilomeetreid ja tunde juba rohkem kogunenud ja võin südamerahuga põhjapaneva arvamuse kirja panna. Kõigepealt siis sutskan siia mõned numbrid:
võistlusi:
xdream sarja etapid 14+4+6=24h
Orion rogain 8h
WRC 23h
KOKKU: 55h
Lisaks vahepeale ehk samapalju treeningtunde erineval maastikul alates asfaldist lõpetades oksarisus ja mudamülkas käimisega.

Seisukord praeguseks:
  • pealis on ribadeks ja mitte oksarisust (need augud on parandatud ja püsivad tervetena), vaid niiöelda strateegilistest murde ja kulumiskohtadest.
  • Kannakopsik (heelcup) ehk siis see osa, kus kand sees käib on küll seest terve, aga väljast hakkab alumine ja ülemine osa üksteisest eralduma.
  • Integreeritud bahilli lukk hakkab tossu küljest vaikselt eemalduma ja viimasel ajal pole ma teda julgenud pealt ära võttagi. Rogaini stardis oli nimelt tükk tegemist, et bahillid korralikult töökorda saada.

Pahasti:
  • Pealsete vastupidavus väga-väga halb. Ei riie on hea, aga liitekohtadest läheb katki.
  • paelad pole täies pikkuses lainelised vaid ainult otsad
  • Kooslus pehme keel, mitelainelised paelad ja paelte muster mõjub jalapealsele soonivalt. Aga kui kõvasti kinni ei nööri, siis hakkab jalg mingi aeg loksuma. Eriti on soonimist tunda allamäge joostes, sest siis liigub jalg tossu sees sutsuke ettepoole ja rõhub veel tugevamini paeltele. Lühikestel otstel pole väga lugu, aga 10 tundi järjest on juba pahasti.


Aga midagi head kah:
  • Haarduvus on erakordne. Olgu siis asfaldil, märjast libedal palgil, samblasel kivil või järsul mudasel laskumisel. Vihmaga laudteel liikudes pole vaja väga libisemist karta, sest talla alused nublud imevad end naksti laudade külge kinni. Libisemistunde tekkimiseks peab ikka väga ekstreemne situatsioon olema. Ja algne kartus, et tallad kuluvad asfaldil imekiiresti oli asjatu, sest nublud on endiselt täies elujõus ja absoluutselt raudpolt, et enne lagunevad pealsed lõplikult, kui et talla haarduvus oluliselt kahaneb.
  • Bahillid peavad sodi kinni ja paelad oma kohal. Veniv ääris on ka ilma bahilita täiesti toimiv (lühematel jooksudel ei hakanud bahille peale panemagi).
Kui hind oleks väga palju odavam, siis võiks ju iga aasta sellised osta küll ja ribadeks joosta, aga praeguse hinna juures on nad ikka liiga vähe vastupidavad. Ja kui neile otsa vaadata, siis just selliseks tegevuseks nad ju loodud ongi.
Kahju kohe.
Järgmiseks aastaks peab hakkama jälle uusi tosse otsima.

Kommentaare ei ole: