reede, jaanuar 02, 2009

Kuidas ma ise naastrehve meisterdasin

Icebug on tulemas ja mul on vägagi selgelt eelmise aasta valusad kukkumised meeles. Seega lausa möödapääsmatult oli selleks korraks vaja rattale naastud alla saada. Kitsipung nagu ma olen ei raatsi suurt raha poodi jätta ja seekord otsustasin ise miskit valmis meisterdada. Pealegi oli mul peaaegu et niisama seina peal kaks nubludega kummi rippumas ja töölaud on erinevat mõõtu kruvide karpe kogu aeg täis.
Sihkat sahkat googli otsingut ja erinevate allikate põhjal saigi omale see meelepärane skeem välja mõeldud.tulevased nastude kohad naeltega märgistatud
Vaja:
  • toorikrehvid (2tk) võimalikult suure nubluga, sest ka lumes on pidamist vaja.
  • kruvid ~200-400tk olenevalt kummi mustrist ja soovitavast naelte tihedusest. Mina kasutasin 3,0x25 peitpea kruvisid, mis mul kodus olemas olid. Tegelikult peaks vist roostevabasid kasutama.
  • liistunaelad (või terav naaskel või hästi peenike puur)
  • riideteipi (elektriku- või hokiteipi)
  • mcaivari teipi
  • aega mõned tunnid
  • näpitsad, haamer, akutrell, käärid, lõiketangid
Toimingud:
  • Kõigepealt on vaja plaani ehk siis loe üle mitu nublu sul on ja mõtle välja kui tihedalt ja mis mustriga tahad naelad(kruvid) panna. Selguse huvis märgi kasutatavad nublud markeriga.
  • löö liistunael soovitava kruvi kohast läbi rehvi. Väljapoolt sissepoole. Kui kasutad naasklit või puuri, siis pead ka koheselt teiselt poolt kruvi sisse keerama, sest hiljem on pisikeste aukude üles leidmine keeruline. Mina toksisin terve kummi naelu täis ja alles siis hakkasin kruvisid panema.
  • Tõmba nael näpitsatega välja ise näppu augu juures hoides, et see silmist ei kaoks, keera näppudega kruvi seestpoolt otsapidi värskesse auku. Soovitan kasutada kindaid, sest 100 pisikest kruvi näppudega kruttides on villid kerged tulema. Mina teipisin poole pealt näpu ja ikkagi on katki.Osad naelad on asendatud kruvidegakruvid sisse keeratud ja osaliselt teibitud
  • Keera akutrelliga kruvi lõpuni sisse. Veendu, et kruvi tuleb välja nublu keskelt, kus tal on kõige rohkem tuge. Siitmaalt pead olema väga ettevaatlik. Kui mina olin valmis saanud, tulid vanad head ajad meelde, kus meil veel riiakas kass oli. Käevarred igaljuhul nägid väga kriibitud välja. Kuigi mul oli kummile spets pukk tehtud, turritasid kruviotsad siiski kogu aeg igas suunas.
  • teibi kruvipead seestpoolt riideteibiga (ei veni välja nagu kileteibid ja kaitseb paremini).
  • Tõmba üle mäkaivar teibiga. Ristipidi, sest muidu jääb teip hullult lokkima ja ei püsi hästi paigal. Kulub küll rohkem aega, aga tulemus tuleb parem.
  • Pane rehv veljele ja pumpa kumm täis.
  • Pooled kruvid möötu lõigatudLõika tangidega kruviotsad maha. Mina jätsin 1-2mm otsad kummist välja arvestusega, et küll nad varsti lühemaks kuluvad. Samas keskmistes ridades peaks lühemad jätma, et veeremine lihtsamini toimiks. Kui on jämedamad kruvid või pole häid tange, siis võib ka relakat kasutada.
  • Ratas alla ja testsõidule
Peab nentima, et kuigi panin vaid ümmarguselt 100 kruvi ühele kummile, siis pidamine on hea. Ja muster lubab vajadusel neid kruve seal vahetada või juurde panna. Tagumisel kummil panin kaks keskmist rida algul liiga hõredalt ja see andis pikemal ja jäisemal testsõidul tunda. Ühel väga konarlikul ja lausjääs külavaheteel kadus taguots alt ära ja olingi külili.
Seda, kui hea kruvide vastupidavus on näitab lähitulevik, kuid esimese sõidu järel pole vähimatki kulumise märki näha. Teine pikem ja suures osas asfaldi ots kulutas kesmiste ridade kruvi otsi natuke ümmargusemaks, aga ei miskit hullu. Minu talvise läbisõidu juures on kestvust küll.

Kommentaare ei ole: