Sihkat sahkat googli otsingut ja erinevate allikate põhjal saigi omale see meelepärane skeem välja mõeldud.
Vaja:
- toorikrehvid (2tk) võimalikult suure nubluga, sest ka lumes on pidamist vaja.
- kruvid ~200-400tk olenevalt kummi mustrist ja soovitavast naelte tihedusest. Mina kasutasin 3,0x25 peitpea kruvisid, mis mul kodus olemas olid. Tegelikult peaks vist roostevabasid kasutama.
- liistunaelad (või terav naaskel või hästi peenike puur)
- riideteipi (elektriku- või hokiteipi)
- mcaivari teipi
- aega mõned tunnid
- näpitsad, haamer, akutrell, käärid, lõiketangid
- Kõigepealt on vaja plaani ehk siis loe üle mitu nublu sul on ja mõtle välja kui tihedalt ja mis mustriga tahad naelad(kruvid) panna. Selguse huvis märgi kasutatavad nublud markeriga.
- löö liistunael soovitava kruvi kohast läbi rehvi. Väljapoolt sissepoole. Kui kasutad naasklit või puuri, siis pead ka koheselt teiselt poolt kruvi sisse keerama, sest hiljem on pisikeste aukude üles leidmine keeruline. Mina toksisin terve kummi naelu täis ja alles siis hakkasin kruvisid panema.
- Tõmba nael näpitsatega välja ise näppu augu juures hoides, et see silmist ei kaoks, keera näppudega kruvi seestpoolt otsapidi värskesse auku. Soovitan kasutada kindaid, sest 100 pisikest kruvi näppudega kruttides on villid kerged tulema. Mina teipisin poole pealt näpu ja ikkagi on katki.
- Keera akutrelliga kruvi lõpuni sisse. Veendu, et kruvi tuleb välja nublu keskelt, kus tal on kõige rohkem tuge. Siitmaalt pead olema väga ettevaatlik. Kui mina olin valmis saanud, tulid vanad head ajad meelde, kus meil veel riiakas kass oli. Käevarred igaljuhul nägid väga kriibitud välja. Kuigi mul oli kummile spets pukk tehtud, turritasid kruviotsad siiski kogu aeg igas suunas.
- teibi kruvipead seestpoolt riideteibiga (ei veni välja nagu kileteibid ja kaitseb paremini).
- Tõmba üle mäkaivar teibiga. Ristipidi, sest muidu jääb teip hullult lokkima ja ei püsi hästi paigal. Kulub küll rohkem aega, aga tulemus tuleb parem.
- Pane rehv veljele ja pumpa kumm täis.
- Lõika tangidega kruviotsad maha. Mina jätsin 1-2mm otsad kummist välja arvestusega, et küll nad varsti lühemaks kuluvad. Samas keskmistes ridades peaks lühemad jätma, et veeremine lihtsamini toimiks. Kui on jämedamad kruvid või pole häid tange, siis võib ka relakat kasutada.
- Ratas alla ja testsõidule
Seda, kui hea kruvide vastupidavus on näitab lähitulevik, kuid esimese sõidu järel pole vähimatki kulumise märki näha. Teine pikem ja suures osas asfaldi ots kulutas kesmiste ridade kruvi otsi natuke ümmargusemaks, aga ei miskit hullu. Minu talvise läbisõidu juures on kestvust küll.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar