esmaspäev, september 12, 2011

xDream Valgehobusemäel

Selle aasta viimane xDreami etapp toimus eraldistardina. Aeglasemad eespool ja kiiremad taga. Meie startisime tagantpoolt lugedes positsioonilt 19.

Alguses tuli ratastega kohe mäkke vurada ning seal torni väliskülge pidi üles ronida. Punnisin küll, aga parimat aega seekord ei saanud. Järgmisse punkti minekul ja sealt väljumisel polnud väga pildis ning üritasin end koguda. Seda läkski vaja, et tiigi taguse rajakese otsa peale saada. Õnneks teadsin seda sealt otsida, kuna olin kunagi ammu teiseltpoolt täpselt sama mudarada pidi tulnud.

5-ndast punktis alates rattaralli ning esimene punktivahe kulges edukalt ja kiirelt. Seal aga ununes kogematakombel kompassi vaadata ning sai inertsist vales suunas minema pandud. Pool kilti sihiragistamist hiljem sai teha kompassi kontroll ning tulime punkti tagasi, et ikka õiget rada pidi edasi sõita. Kaotus nii 6min.
Edasine kuni kanuu alguseni 9-ndas punktis tuli hästi.

Kanuu oli seekord kah ralli süsteemis ehk antud olid kaardifragmendid ja kaugus punktide vahel. Täpsustamata oli jäetud, kas kaugus oli sirgjooneline või mööda jõge. Igaljuhul hakkasime uhama ning seekord oli gps kellast palju abi. Silma järgi jõel kaugusi hinnata oleks olnud paras pähkel ning kaardifragmendid polnud kah iga punkti juures kõige abistavamad. Madalamates kohtades hüppasin kanuust välja ja sikutasin, sügavamates sõitsime. Nii mõneski kohas oli vool karm ja põhjas kõndides oli edenemise kiirus suurem.
Mõned minutid peale tagasipööret nägime esimesi kuuma grupi tiime mis andis motivatsiooni veelgi rohkem pingutada. Õnneks oli tagasitee allavoolu ja tõmbamine poole lõbusam.
16-nda punkti juures tuli mingi minut-kaks viga, aga see jäi ka ainukeseks kanuu eksimuseks. Ülejäänud sujus libedalt. Tulemuseks saime 10-nda aja jäädes parimatele vaid 4 minutit alla.

Nüüd kaks punktivahet rattaga ja suundusime jalgsi metsa. Tulemusena pidime ära tooma 8 punni kümnest mis sai juba kanuu ajal koos umbkaudse trajektooriga välja mõeldud. Ära jätsime siis teistest eemal olevad lääne ja loode punktid. Teel 54 ründas mind herilane kätte ning teel 58-sse O'd puuoks ninna. 57 juures keerasime minu initsiatiivil ehk sutsuke liiga vara tee pealt ära ning pidi natuke ragistama ning 51 poole minnes kaldusime natuke vasakule ära. Kokku ehk minuti jagu lisaekslemist. Etapile kulunud aegu konkurentidega võrreldes tundus, et tegime hea valiku. Selle suht veatu ja kiire lahendamine andis meile etapi kuuenda aja. Parimatele jällegi 4 mintsa kaotust.

Järgnev ratta valik (kus pidi kõik punktid võtma) väga kaardile vaadates valikuid ei pakkunud. Nüüd hiljem konkurentide jälgesid ja aegu uurides oleme ilmselt kõige kiirema variandi märkamata jätnud, kuid see oleks tähendanud riskantset 500m ratastega soises metsas ragistamist. Meie variant 62-61-59-60 oli minu arust siiski sõidetavatest variantidest parim.
Nüüd üks lühike rattaga suuna ja joone järgi liikumine ning olimegi lisaülesandes, kus pidi loomi nende osade järgi ära tundma. Ilvese käpad, kopra ja kitse koljud, suure mäletseja hambad (põder) siis mingid nahatükid, mis meenutasid seanahka ning lõpuks mingid pikemad naharibad. Olime kahevahel, kas naarits või saarmas ning valisime esimese. Tulemusena pidime saagima ühe jupi lõkkepuud. Selle lõpus aga puges sisse kahtlus, kas me kõik ikka olime lisaülesande alguse punkti võtnud ning igaks petteks tegime kogu trangli veelkord läbi. Seekord kirjutasime teise valiku ning saime trahvitu soorituse. Ajakulu muidugi kogu jamale mõned lisaminutid.

Jalgsi suundorienteerumine, mis nüüd järgnes viis alguses võsasesse metsa, kus meil suund millegipärast üldse õige ei püsinud. 38 juures kaldusime paremale lageda peale kaotades minuti. 39 peale minnes aga oli suund täitsa õige, ainult et kraavideni jõudes ei saanud aru, et kaardistamise ja oleviku vahepeal on keegi suure tüki metsa maha võtnud ning lageda piiri muutnud. Tõmblesime seal alguses ühele ja pärast teisele ning siis kolmandale poole enne, kui õige koha kätte leidsime. Tegelikult oleks pidanud ennast kohe kraavide järgi paika panema ning siis otse punkti minema.

40-nda punkti juures jõudis meile järgi hilisem võitja. Samm oli neil kerge ja kuigi sai natuke proovitud järgi hoida, siis liikumiskiirused olid ikka erinevad. Enne etapi lõppu veel natuke rabas müttamist, võsas ragistamist ning tee peal sörkimist.

Viimane ala enne finishit oli ratta suund oma kolme punktiga. Alguses paistis kaardilt küll mitu lähenemisteed olevat, kuid tegelikult toimis ilmselt vaid see üks, mis lääne poolt ringiga läks. Vaid üks esiotsa tiimidest on jälje järgi läinud ida poolset rada mööda ning sellega hävisid nad isegi meile, kuigi mitte palju.
Viimasesse punkti enne finishiala sai lihtsalt. Tee lõppedes tuli lihtsalt mööda soparada kuni punktini edasi pressida. Hoopis tähtsam küsimus seisnes aga selles, et kuidas edasi.
Ühest küljest paistis üleujutatud metsaalune oma sopamülgastega ning teiselt poolt pikk ringisõit koos tiigi taguse soparajaga. Kuna teine variant sisaldas kah aeglast ja vesist liikumist, siis panime otse minema. Sai küll üritatud rohkem mätaste peale astuda ja rattale toetuda, aga aegajalt leidsin end siiski ratas õlal ja vööni mudas liikumas.
Kuidagi rammisime sealt mudast ja järgnevast metsast läbi suusaraja peale. Edasine kuni lisaülesande ja finishini oli juba vormistamise küsimus.
Lõppu jõudsime ajaga 5:05:28 ning sellega oleks saanud ilusa 16-nda koha. Õnnetuseks aga jätkasime oma selleaastast trahvitraditsiooni ning korjasime lisaks 30 trahviminutit kahe puuduva märke tõttu torni alusest punktist.
Tulemuseks koht 21.

Hooaja kokkuvõttes jäimegi ümmarguse kahekümnenda koha peale nagu meil nii mitmedki stardid ja finishid on see number olnud. Kui nüüd vahepeal hoolega trenni teha ja edaspidi punktid korralikult ära võtta, siis ehk annab ka midagi paremat loota.




Võõrad pildid saadud: https://picasaweb.google.com/113592361682361197220/XdreamValgehobusemael03112011# ja https://picasaweb.google.com/114291940470467461806/Xdream_valgehobuse

Kommentaare ei ole: