esmaspäev, mai 31, 2010

Küsimus on pakendis.

Ükspäev sattusin poolkogemata vaatama dok filmi nimega plastic-planet. Algus oli selline uinamuina ja kuulatav-vaadatav, aga ei midagi erilist. Seesama vana "plastik siin ja plastik seal". Kõike seda näen ma looduses liikudes isegi. Aga mida edasi, seda rohkem hakkas kooruma plastikust midagi muud ja toodi välja info, millest mul polnud aimugi. Kui film läbi sai oli mul tunne, et mida ma nüüd siis tegema peaks? Lihtsalt niisama seda infot unustada ei saa, aga mingit lootust, et annab elujärge parandada või muuta kah ei antud. Kõik jämedad otsad on kuskil keemia ja plastikutööstuse käes ning sealt neid juba kätte ei anta. Ja kui antaksegi, siis keskkonnas on väljatoodud andmete kohaselt juba nii palju plastikut ja sellega kaasnevaid aineid, et isegi kui hoobilt kõigest uuest lahti saaks ei juhtuks meie eluajal midagi. Meie ülesandeks jääb vaid oodata ja loota, et inimeste sigimisvõime täiesti ära ei kaoks või siis oraganism selle s***ga kuidagi kohaneks. Kui kunagi peaksin veel mõne (lapse)lapse saama, siis kaalun tõsiselt klaaspudelite kasutamist. Kuigi, midakuradit see ikka mõjutab, kui kõik muu siin maailmas me ümber on sellestsamast kahtlaseid aineid täis plastikust.
Natuke selline tunne, nagu oleks vaadanud Al Gore kliimasoenemise filmi ainult et teisel teemal. Ametlik leht on kahjuks keeles mida mina eriti ei mõista, ja muud infi pole mingil imelikul põhjusel väga leida. Plastikutootjate poolne vastulöök aga on loomulikult korrektselt vormistatud ja kõiki kahtlusi "kummutav"...
Ma tõsiselt loodan, et filmi sisu on ühele poole kallutatud, sest vastasel juhul on asi ikka täiega sealsamuses.
Lõpu poole oli lõik, kus tuli külla nn. PR tüüp, kes rääkis et tegelt pole asi üldsegi nii hull ja kõik on kontrolli all. Seda lõiku vaadates tuli nii karjuvalt meelde film "Thank you for smoking". Dziisas. Soovitan ka seda vaadata, et kompott oleks täielik.

Nüüd ma arutlen omaette juba mitmendat päeva ja ei oskagi kohe muud midagi teha, kui kirjutan siia selle posti ja soovitan teistel kah vaadata. Kindlasti vaadake ja mõelge, sest see on info, mida peaks teadma. (Isegi kui see 100% õigeks ei osutu)

Kommentaare ei ole: