reede, detsember 17, 2010

kirkahoidmise tehnika

Kirkadega jää peal ronides on oluline jälgida kahte asja. Esiteks kuidas kirkat lüüa ja teiseks kuidas kirkast hoida. Eks igaühel ole oma harjumused ja kätteõpitud liigutused ning loomulikult sõltub kõik ka konkreetsest kirkast, mis kasutusel. Löömist ma siinkohal ei puudutaks, kuna seda peab ikka jää peal näitama, kuid hoidmist saab kasvõi lauajala peal proovida. Siinkohal paar näpunäidet mis on olenemata kirkast universaalsed ning mida tasub ronimisel silmas pidada.

Esiteks loomulikult see sõrmede pigistamise teema. Pole mõtet kirkavarrest kramplikult kinni hoida, sest see väsitab vaid käsi. Pigem lahtise haardega ja aegajalt hoopis lahti lasta ja kätt/sõrmi lõdvestada.
See viib meid teise  aspektini ehk käe asend kirka suhtes. Mina pole sellele siiamaani teadlikult väga täheleapanu pööranud, kuid vaadates Will Gadd poolt välja öeldud tarkustera leian, et osaliselt olen selle käitumiseni jõudnud ka ise. Seega soovitus on praktiline ja töötab. Kuigi minu puhul kipub käte asend olema väiksemas ulatuses muutuv. Samas on aga  minu käed rohkem löögi- kui rippumisasendis. Viimane tuleb kätte alles siis, kui näpud on nisad ja kukkumine lähedal. Seega löögi ajal keerata näppe väljapoole ja rippumisel sissepoole.


2 kommentaari:

kristjanerik ütles ...

jep see väldib ka ülemäärast kirkavarre pigistamist. Tõenäoliselt, aga tuleb see 2-3 onimisel iseenesest. Videos vaata põnev hoopis treeninglaud Gaddi seljataga.

Viljar ütles ...

Jajaa, selle nimi on plice. Mul endal kah kodus paar meetrit aga hästi kitsast sellist asja. Tehnikat sellega ei õpi, aga vastupidavust küll.