kolmapäev, veebruar 28, 2007

Jääronimisvarustus kodutöökojast.

Tänasest alates on siinmail ringi liikumas veel üks jääronimise kassipaar, kus talla jäigastuseks alumiiniumplaate kasutatakse. Nüüdseks on see idee ja teostus juba vähemalt viiel kassipaaril. Jee....
Kes veel ei tea, siis asja põhiidee on selles, et kui teil on tavalised keskelt liigendiga kassid ning mingid pehmema tallaga jalanõud. Noh näiteks mõnusalt mugavad matkasaapad, siis jääronimisel paindub saapa tald väga palju läbi ning ronida on TUNDUVALT keerulisem kui jäiga saapa või kassiga. Selleks, et ei peaks eraldi jäikasid kasse (platvormkassid) või siis jäikasid saapaid juurde ostma võtsin mina kasutusele jäigastavad 6mm plaadid, mille panin kassi ja saapa vahele.
Kõndimiseks ma plaate ei kasuta, sest jäiga tallaga on vägagi ebamugav liikuda. Kui aga ronimiseks läheb, panen "tallad" vahele ja hopsti muutub kass jäigaks. Sellise setupiga saan ma odava raha eest kassid, mis on võimalised olema nii jäigad, kui ka painduvad. Niiöelda kaks-ühes toode.
Natuke teeb plaat küll kassid raskemaks, kuid seeeest on jällegi saabas oma jäigast variandist tunduvalt kergem. Kokkuvõttes on minu variant vist isegi kergem. Kunagi kaalusin need asjad ka üle, kuid ega siis kõiki numbreid enam ei mäleta.

Ahjaa, ühel korral olen neid plaate edukalt ka lumeräätsadena kasutanud. Tegemist oli sellise poolkõva jalgrajaga, kus palja saapaga astudes iga sammuga põlvini sisse vajus. Mina aga panin oma plaadid risti talla vahelt läbi ja sain edukalt ilma erilise läbivajumiseta liigutud. Aga see oli lihtsalt boonuseks. Niikuinii ei saanud väga kaugele minna, sest matkaseltsilisel ju polnud sellist varustust.

Kommentaare ei ole: