Superfeucht esimene köis |
Teise köiega pani minema Peteri ning see oli vähe lamedam jupp kuni järsu osa jalamini. Parem ja ühtlasi lihtsam pool oli mitme grupi poolt juba hõivatud, seega võtsime vasaku. Kirjade järgi WI5 jupp langes seekord minu saagiks. Üritasin pidevalt jälgida jalgade paigutust ning tasakaalu. Niimoodi liikudes sai puurid paika ning vaikselt ülespoole liikudes ka raskest kohast üles. Purika taha sai pika lindiga puur ning siis järgmisele jupile. Veel mõned meetrid püstist seina ning ülejäänud juba lihtsam jää. hinnanguliselt päris nii raske ei olnud nagu pageritel, aga altjulgestuses järsu jää ronimist tuletas meelde küll. Päris õiget tunnet ikka veel pole, kõik käib natukene ebalevalt.
Köieots on praos kapitaalselt kinni |
Gamseck esimene köis |
Selle kose ronimise põhirõhk oli allalangeva jää eest peitumine. Esimesel köiel pidi Peteri liikuma parempoolset õhukest jääd mööda ja purikate alust nõlva mööda.
Gamseck teise köie ülemine pool ja edasine laugem osa |
Edasine paistis lihsam ja korralik jää nati rohkem, kui köie pikkuse jagu. Leppisime kokku, et Allan läheb ja me lihtsalt järgneme, kui köis otsa saab. Lõpuks ronisime simuna rohkem kui kaks köiepikkust, mille käigus mina suutsin ajutiselt kaotada oma shelli, eesronija järjekordselt oma lõua katki teha ning sääremarjad täiesti pakuks ronida. Jää oli seal paks ja väga hea. Ühes kohas külm ja kõva nagu klaas, teises kohas voolava vee tõttu plastne nagu savi. Üles jõudsime veel valges, aga juba esimesel laskumisel hakkas hämarduma.
Kolmanda laskumise lõpus suutis Allan kohmitsedes oma pealambi alla visata (see kõige järsem koht) ning kui alla tõmmatava köie ots meist hooga mööda tuhises pani see laksaki vastu minu kuppu(kiivrit) ning otseloomulikult arvas seal küljes olev lamp selle peale paremaks tööleping lõpetada. Nüüd jäi meil kolme peale üks lamp. Kaks esimest laskusid tähistaeva valguses, viimane kontrollis kõik üle ja tuli viimasena. Järgmise baasi lähedusest lumest tuli õnneks välja ka enne alla pudenenud lamp, kuid valgust ta enam tol õhtul näidata ei tahtnud. Viimane laskumine sama skeemi alusel ning oligi jäänud vaid nõlvast alla auto juurde jalutamine. See muidugi võttis puuduliku valguse tõttu nati rohkem aega.
Tagasi auto juures olime peale 9 tundi rassimist kuskil 19 paiku. Kamba peale kaasas olev liiter teed oli otsa saanud juba mõnd aega tagasi.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar