teisipäev, märts 18, 2008

Kahekesi ikka parem kui üksi

Ronimas käiakse teadupärast ikka vähemalt kahekesi. Sestap siis peetakse ka paarisronimise võistlust, kus põhirõhk erinevatel ronimistehnilistel nüanssidel.
Kevadistel (jää)ronimistel oleme meie nüüd kolmandat aastat. Kahel eelmisel oleme saanud teise koha, kuid nüüd võtsime endid korralikult kokku.
Aega meil asju läbi arutada oli, kuna loos pani meid viimaseks paariks ja sai siis kogu trass ja tegevused enamvähem täpselt paika pandud.

Kõigepealt altjulgestusega ronimine (must) kuni baasini 1. Pidi panema 3 julgestuspunkti, millest üks mul kogemata kombel kehvasti juhtus ja see köit sikutades välja tuli (+1 trahviminut).
Siis pidi tegema vähemalt kolmest punktist baasi ja paarilise üles julgestama.
Peale seda tegime esimese eesliikujavahetuse nii, et alt tulija pani kohe mööda fikseeritud köit edasi (sinine) üles kaljunuki poole.
Kui ka mina üles jõudsin liikusime sama fikseeritud köit mööda tagasi omatehtud baasi juurde.
Siin siis järjekordne eesliikujavahetus
nii, et mina läksin haarava ja zumaariga mööda diagonaalköit üles (kollane), seadsin pendli köie paika, laskusin tagasi baasi ja tegin pendli baasi number 2, mis oli juba kohtunike poolt paigas.
Kui julgestus valmis, siis sai teisel pool baasi maha võtta ja pendliga järgi sõita. Siin tekkis meil teine apsakas ehk siis pendli alguspunkt asutus liiga madalaks ning paariline ei jõudnud baasini.
Ronimise ja käe ulatamise kaasabil (umbes nagu juuresoleval pildil) saime aga kenasti jälle kokku ning asusime pendlit maha võtma.
Siinkohal kolmas apsakas või siis õigemini kerge segadus. Nimelt oli meil pool köit selga keritud ning see juhtus just see pool olema, mis oleks sobinud pendli mahavõtmiseks läbi tõmmata. Väikene peataolek päädis sellega, et võtsime teise otsa lahti ja tõmbasime 30m köit läbi.
Nüüd jälle eesliikujavahetus ja zumaariga mööda tõusuköit üles (punane).
Üles puu külge baas, ja selle pealt üles julgestus.
Nüüd veel laskumine (roheline), kus mina viimase tulijana puterdasin eraldusköie, haarava ja kaheksaga natike rohkem, kui oleks pidanud ning all me õnnelikult olimegi.

Aeg mälu järgi koos trahviminutiga 31:32 ja esikoht ligi 3 minutilise eduga järgmiste ees.
Tänusõnad siinkohaaal peaaegu et uhiuuele 60m köiele, mis kahjuks natuke mudaseks sai.

Pildid meist on virutatud internetist, ülejäänud nagistasin ise.

Anonüümne ütles ...

Võistlust oli ikka täie mõnuga! Hea oli see, et kõik seongud olid tugevad ja konkurents seega suur. Lõpuajad kujunesid üsna ühtlaseks, suuri vahesid ei tekkinud, ainult teie panite lõpuks 2:38-ga Lematškole ja Galkinile ära.
Enda ja Taavi ronimise juures olen rahul sellega, et ei saanud rohkem kui ühe trahvi. Viimastel Tartu võistlustel kogunes neid lisaminuteid ikka iga raja peal mitu. Loomulikult oleks saanud palju asju kiiremini ja puhtamalt ära teha, aga eks me harjuta.
Kas te mõõtsite ülejääva köiepuhi enne rajaleminekut täpselt ära või kuidas see teil plaanitud oli? Pean silmas just tugiköiel liikumise lõiku, sest seal kulus minumeelest enne laskumist kõige rohkem köit.
Õnnitlused võitjatele!

Viljar ütles ...

Vaatasime,et konkurentide 47 meetrise köie puhul (see kolla-roheline) piisas poolest köiest suhtkoht täpselt ja siis panimegi enda köiel poole peale vahemehe ja ülejäänu selga. Otsest mõõtmist oma köiega ei teinud.