reede, aprill 18, 2008

Reguleerime reguleerimatut.

Sõidan mina rahulikult hommikul tööle ja aeg hakata üle tee minema.
Roheline tuli hakkas vilkuma, aga ma jõuan rattaga veel ilusti üle tee sõita. Sellega ma aga tõesti ei arvestanud, et üks ilusti puhtaks pestud pärlmuttermustas maastikuautos tüüp kavatseb tuima näoga enne jalakäiate rohelise vilkumise lõppemist ja loomulikult ka enne autodele punase tule roheliseks vahetumist gaasi anda. Õnn, et mu ratas praegu nii juust on ja pedaalile tugevamalt vajutamine vaid ketti üle viskab. Muidu ehk oleks kiiremini sõitnud ja auto alla jäänud.
Maasturioperaator aga lasi surrdi küljeakna alla ja pahandas minuga valjuhäälselt: "Kurat sa pead ju tee ületamiseks ratta seljast maha tulema!"
Ee, kas tõesti, kui ülekäik on fooriga reguleeritud? Pigem oleks pidanud mina talle käratam, et sa pead ikka enne rohelise tule ära ootama, kui reguleeritud ülekäigurajale sõidad!

Vot sellised tüübid rallivad hommikuti järve kandis pärnu maanteel.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kui Sa söitsid mööda könniteed ja ületasid teed kohalt, mis on möeldud jalakäijatele, siis jah - sa pead ratta seljast maha tulema.

Kui Sa söitsid mööda rattateed, siis ei pea ratta seljast maha tulema.

Hullut tobe, aga selline on eeskiri. Ega ma ise ka igakord ratta seljast maha ei roni kui üle tee tahan saada. Aga aegajalt ikka - ja muide, palju rohkem antakse teed kui oledki ratta seljast actually maha tulnud ning vead seda käe körval.

Mitte, et ma autojuhi käitumist õigeks peaks, aga iseenesest ta ju ei ajanud jama (mudiugi juhul kui söitsid mööda könniteed).

Viljar ütles ...

Ei. Seal pole vaja autodel mulle teed anda, sest ülekäik on reguleeritud FOORIGA. Autod peavad IGAL juhul punase tulega seisma jääma.
Ja et mu sõndadel ikka kaalu kah oleks, siis tuulasin suts liikluseeskirjas ja leidsina ainult järgneva
§ 52. Kui foorituli või reguleerija märguanne keelab sõita reguleeritavale ülekäigurajale, tuleb peatuda stoppjoone või stoppjoonemärgi ees; kui neid ei ole, siis ülekäiguraja ees.

Tingimust, et jalgrattalt peab tee ületamiseks maha tulema ei ole otseselt kuskil sees(mingi tõlgendus?). Mäletan nagu ise kah sellist reeglit, aga nüüd otsides ei suutnud kuskilt sellesarnast nõuet leida. Kui keegi leiab selle koha liikluseeskirjas, siis antagu teada. Ise otsisin siit: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=927101

Tulin metsa alt muldrajalt (pole vist tee) ületasin jalgratta/jalakäiate tee ja sõitsin üle fooriga reguleeritud ristmiku. Praegu ei meenu, kas fooris oli ainult jalakäia kujutis või ka ratta tähis.

Anonüümne ütles ...

Ega ma ei öelnudki, et auto ei pea seisma jääma punase tulega - igaljuhul peab.

Seda ratta käe körval vedamist ma ka hetkel kohe kiirelt ei suuda tuvastada, aga nii see on. Isegi tänastes (24.04) AK uudistest näitas mingit laste liiklusplatsi, kus lapsed said öppida korrektselt rattaga liiklema ja kõrvale kõlas kommentaar a'la: "...see, et teed ületades peab ratta seljast maha tulema, ei olnud ühelegi lapsele uudiseks."

Ju siis ikka peab kui isegi lastele nii öpetatakse :)