teisipäev, märts 17, 2009

Paarisronimine jääl

Loos oli soodne või siis mitte hull, sest startisime viimastena. Selleks aga pidime oma stardijärjekorda tundide kaupa ootama ja loomulikult tuli jahedus ja tüdimus kallale.
Plaane lihvisime peaaegu kuni stardini ja võib öelda, et tuli täiesti konkurentsivõimeline plaan.

  • punased sõõrikesed -- kohtunikujaamad
  • tumepunane -- fikseeritud kohtunikuköis
  • roheline -- puuridega tõus
  • kollane -- laskumine
  • sinine -- pendli panemine ja tegemine
- Mina puuridega üles. hmm, all 15m lauge nõlva peale neli puuri on ilmselge raiskamine, aga nõuded on nõuded.
- Enesejulgestus, kohtunikujulgestus maha, shell jaama, köis sisse tõmmata, julgestus peale.
- Urmas järgi, võttes puurid seinast.
- Urmas libisevaga järgmisse jaama, mina julgestan.
- Urmas enesejulgestusse, köis enda küljest maha, kohtuniku karabiinist läbi ja enda külge tagasi.
- mina võtan shelli maha, Urmas tõmbab sisse, shell jaama ja julgeks.
Siinkohal pudenes mul shell näpu vahelt ja kui köis oli sisse tõmmatud ronisin sellele alla järgi, siis üles köieni tagasi.
- järgnen Urmasele jaama libisevaga. enesejulgestus.
- minul oli pool köit seljas, teine ots urmase küljes ja vahepealne rippus allapoole, kuhu pidime laskuma.
- tegin enda juurde keskkoha ligidusse sõlme, ja see baasi. Sinna külge Urmas laskumiseks oma shelli. Mina panin oma shelli külge Urmase vööst lähtuva ja karabiinist läbi jooksva köie.
- Urmas laskus baasini ja mina julgestasin
Siinkohal oli meil köie pikkuse arvestus vigane ja Urmas ei jõudnud baasi. tegin üleval köit kaks korda sutsuke pikemaks. Siia kulus ilmselt kõige rohkem mõttetut aega. Oleks pidanud kohe köie lahti harutama ja see oleks probleemi lahendanud.
- Urmas paneb baasi ekspressi, sinna köie, libisev tugiköiele, vabastab shelli ja liigub järgmisse baasi.
- Mina harutan ülejäänud köie lahti (viskan rulli alla)
- haarav peale, shell peale, enesejulgestus eraldajaks, laskun.
- enesejulgestus, sõlm otsast ära, köis alla sikutada, sõlm uuesti otsa, ekspress baasist maha.
Siinkohal võtsin enne maha ekspressi ja ei saanud hakata köit alla tõmbama, vaid pidin laskma selle endale tagasi lähemale visata.
- Urmas paneb järgmisele köiele valmis haarava ja jumari, tõmbab minu köie sisse ja julgestab mind enda juurde.
- Möödun , ja tõusen jumari ja haarava ja libisevaga tugiköit mööda.
haarav oli siin lindist ja see keris ennast natike jumari vahele raskendades niimoodi edasiliikumist
- Enesejulgestus, köis maha, karabiinist läbi, köis tagasi, haarava maha, jumar maha, laskumine tagasi. libisev maha.
- Urmas hoiab, libisev maha, mina pendeldan järgmisse baasi.
- Enesejulgestus, köis läbi tõmmata, shell baasi, hoian, Urmas pendeldab üle.
- Urmase enesejulgestus, köis maha, sõlm maha, köis läbi tõmmata, sõlm tagasi ja köis tagasi.
- Urmase julgestus shellist maha ja minu oma asemele, mina jumari ja haaravaga üles. enesejulgestus.
- köis vööst maha, läbi karabiini, ja köit sisse võttes ots alla visata.
- Shell baasi ja urmas üles julgestada.
Eelmise baasi segadustes oli Urmasele jäänud ka minu shell, panin kiirelt UIAA sõlme.
-Urmas paneb shelli laskumisköiele ja mina julgestan ta alla.
nüüd selgus, et Urmas oli kah shelli kukutanud ja meil polnud kahte laskumisvahendit. Kuna topeltköiega on hea ikka shelli omada, siis baasist UIAA maha, Urmasel UIAA laskumisköiele, shell jaama ja läkski laskumiseks.
- Mina katkun kõik asjad kõikidel köitelt maha ja vööle.
-Mina panen peale haarava, shelli, enesejulgestus maha ja eralduskarabiiniks
- laskumine, kama köielt maha ja jooksuga asjad üle finishijoone
Laskumise vahel korjasin lumest üles veel ühe viimases jaamas sebides näppude vahelt pudenenud karabiini. Seega varustusekaotust ei tulnud.

Lisaks saime veel ühe trahviminuti selle eest, et alguses ronima hakates polnud Urmasel köie teine ots vöösse kinnitatud. Tegelikult julgestuse seisukohast midagi ei muuda, aga kui nii siis nii.
Igaljuhul saime 5 minsaga lakki ja õigustatult. Sellise kobistamise ja jamamise peale oleks mark olnud parimat aega tahta. Kahju ainult heast plaanist mille ära käkkisime. Aga teisele kohale millegipärast mahtusime (väga suure varuga peab mainima). Ilmselt oli asi mitmete tavapäraste köiskondade puudumises.

Kui nüüd tõmmata paralleele pärismaailmaga, kus kell ei ole põhiline, siis on pilt tohutult erinev.
- puuridele kohta eriti ei otsinud, kuid usun, et iga puur mida keerasin oleks mu siiski ka vertikaalse seina peal kinni hoidnud.
- julgestuseks ei kasutanud autoblocki, ilma milleta alates käesolevast hooajast mind ilmselt pikal trassil ei näe.
- ronimine ühe kirkaga(ronimisvaheniga) on ikka saadanast.

Kommentaare ei ole: